Громадські слухання у Матвіївці – перший крок до втілення у життя довгоочікуваного проекту компанії «НІБУЛОН»

18 жовтня у приміщенні Будинку культури мікрорайону Матвіївка відбулися громадські слухання, в ході яких обговорювалися проект Генерального плану міста Миколаєва та внесення до нього змін у зв’язку із перспективою розміщення об’єкта нового будівництва ТОВ СП «НІБУЛОН» – перевантажувального річкового термінала на території Центрального району на в’їзді у вищезазначений мікрорайон.

У засобах масової інформації та на сайті компанії була опублікована Заява про наміри щодо цього проекту, головною метою якого є суттєве зменшення потоку вантажного автомобільного транспорту, у тому числі транзитного, через місто Миколаїв.

Уже багато років керівництво компанії «НІБУЛОН» пропонує будівництво паромної переправи через річку Південний Буг у районі Матвіївки, яка практично виключить рух вантажного автотранспорту через Варварівський та Інгульський мости та місто в цілому. Важливим кроком у вирішенні цього завдання має стати будівництво сучасного високотехнологічного перевантажувального термінала з відвантажуванням зернових та олійних культур на річковий транспорт з майданчиком відстою автотранспорту, де будуть встановлені системи для мінімізації впливу на довкілля. З цією ініціативою керівництво компанії зверталося до відповідних органів ще у 2016 році, але протягом двох років питання не вирішувалося. Треба відзначити, що «НІБУЛОН» вже багато років без підтримки держави відновлює судноплавний потенціал українських річок і робить це доволі успішно. За власний рахунок відновив судноплавство на річці Південний Буг, збудував потужні перевантажувальні термінали у Новій Одесі та Вознесенську, створив спеціалізований флот на власній суднобудівній верфі – і все це для розвантаження автомобільних шляхів області, покращення екології і т.  п. Так, підприємство вже транспортувало Південним Бугом 1,2 мільйона тонн продукції, що дозволило розвантажити дороги області та міста на 52 тисячі вантажівок!

Громадські слухання

Громадські слухання – цілком звичайна процедура в рамках чинного законодавства, збори, в ході яких приймається спільне рішення мешканців громади шляхом обговорення та голосування. 18 жовтня велика зала Матвіївського будинку культури була заповнена, усі бажаючі мали можливість почути виступи фахівців та поставити свої запитання. Першим узяв слово депутат міської ради Сергій Мотуз, який запропонував обрати головуючим заходу Юрія Довженка – начальника відділу соціально-економічного розвитку мікрорайону Матвіївка. Також було обрано секретаря зборів та членів рахункової комісії. Першим та головним питанням порядку денного стало обговорення пропозиції компанії «НІБУЛОН» щодо внесення змін до Генерального плану міста у зв’язку з будівництвом нового перевантажувального річкового термінала.

Головуючий заходу надав слово головному архітектору міста Миколаєва Андрію Цимбалу. Він повідомив присутніх, що останнім часом розробляється новий Генеральний план міста, наразі в нього не внесено пропозиції компанії, і при розробці Генерального плану враховуються пропозиції громадян та інвестиційні наміри власників земельних ділянок. Тому, якщо буде прийнято рішення про включення цього об’єкта до Генерального плану, то відповідно можливі зміни. Зараз проходить збір пропозицій та зауважень до вищезазначеного нового плану, він оприлюднений на сайті Миколаївської міської ради і кожний бажаючий може ознайомитись з ним.

На запитання, з яких причин розробляється новий Генплан міста, головний архітектор відповів, що сьогодні існує велика невідповідність фактичного землекористування у порівнянні з тим, що було затверджено у 2009 році. Тобто багато положень 2009 року не можуть бути реалізовані, а також є велика перспектива розвитку портової інфраструктури, яка передбачалася раніше. «Змінилася ситуація, яка потребує врегулювання у містобудівній документації», – підкреслив він. Присутні поставили Цимбалу багато запитань, особливо цікавило їх, чи відповідає нормам відстань від можливого будівництва термінала до житлових будинків, на що Андрій Анатолійович відповів, що нормативно дозволена відстань складає 100 метрів, і цей об’єкт у неї вписується. Також згадали і про незавершені археологічні розкопки на території майбутнього будівництва. Головний архітектор нагадав, що є обов’язкова законодавча процедура, яка застосовується при будівництві, якщо є дані про історичні пам’ятки, то передбачається контроль науковців-археологів за ходом будівельних робіт.

Звичайно, усі присутні з нетерпінням чекали на виступ генерального директора компанії «НІБУЛОН» Героя України Олексія Вадатурського, який докладно та переконливо в ході свого виступу відповідав на запитання матвіївців.

Без пилу, шуму і за високими європейськими стандартами

– По всій Україні наша компанія збудувала більше 20 аналогічних підприємств, – зауважив Олексій Вадатурський. – Якщо ви хочете, можете поїхати на будь-яке з них і переконатися, що там немає пилу, немає шуму, немає бруду, що нашими силами там зроблені зелені зони, – звернувся він до аудиторії. – У нас є перевантажувальний комплекс у Полтавській області, розташований біля житлових будинків, і нарікань від місцевих мешканців немає. Коли ми будуємо такі об’єкти, вони проходять екологічну експертизу згідно з європейськими стандартами. У нас дуже високі вимоги до тих об’єктів, що будуються за рахунок коштів, наданих європейськими інвесторами. Помірний шум від роботи комплексу не буде заважати мешканцям найближчих будинків, тому що усі установки та агрегати у нас сучасні, закритого типу, в кожухах, які пригнічують звук. Ви можете переконатися у цьому навіть на нашому миколаївському терміналі, що перевалює за добу близько 30-35 тисяч тонн зерна.

Ми можемо і пропонуємо надати автобуси для відвідання вами будь-якого, на ваш вибір, нашого термінала в Україні, щоб розвіяти усі ваші сумніви та побоювання.

Можу також запевнити, що олія не буде вироблятися на терміналі, і не буде відповідно у повітрі ніяких специфічних забруднень та запахів, які характерні при переробці соняшнику, рапсу, сої та інших олійних культур.

Жодних черг вантажівок

Прокоментував очільник «НІБУЛОНу» і болюче для миколаївців питання доріг. «Чомусь «НІБУЛОН» згадують завжди, коли заходить мова про розбиті миколаївські дороги, але майже ніде немає інформації, що багато років за наш рахунок у місті Миколаєві ремонтується дорога від Пушкінського кільця до нашого термінала, а це – до 500 тисяч гривень щорічно. Усі ці закиди недоречні. Я особисто проти того, щоб у місті Миколаєві стояв вантажний автотранспорт, нам не потрібен відстійник для нього, який збирається будувати Адміністрація морських портів, тому що наш автотранспорт стоїть на спеціальних майданчиках наших підприємств.

Я гарантую, що не буде ніяких кілометрових черг з вантажівок, тому що на всіх таких підприємствах ми будуємо спеціальні майданчики для відстою вантажівок і місця там достатньо. Ми запланували розташування цього комплексу саме на в’їзді до Матвіївки, щоб на мікрорайон наша діяльність не мала ніякого впливу, – сказав очільник «Нібулону». – Ми давно планували будівництво паромної переправи у вашому мікрорайоні, щоб вантажівки не їхали ані до Миколаєва, ані через Матвіївку. Ми готові у разі позитивного рішення або розширити існуючу дорогу, або збудувати об’їзну, але це землі Новоодеського та Миколаївського районів і відповідно потрібно узгоджувати це з керівництвом і громадами цих районів».

Безпечне та екологічне підприємство

– Щодо збереження екології та безпеки для населення, недоречно закидати нам такі звинувачення, адже біля усіх наших річкових терміналів ми за власні кошти обладнуємо або пляжні, або зелені зони. Люди відпочивають сім’ями з дітьми біля наших підприємств, бо це абсолютно безпечно та комфортно. Наприклад, біля термінала у с. Біленьке Запорізької області ми взагалі створили паркову зону, яку відвідують усі бажаючі, як місцеві, так і працівники підприємства. Також збудували там сучасний комплекс очисних споруд. Невже ви не хочете позбутися звалищ сміття, котлованів та інших незручностей, що вже давно тут є?

Біля наших річкових терміналів водиться багато риби, ми регулярно проводимо зариблення мальками, а через регулярну роботу судових гвинтів вода насичується киснем, що також позитивно впливає на екологічний баланс навколишнього середовища. Також ми будуємо безпосередньо на своїх об’єктах високотехнологічні очисні споруди, – поінформував Олексій Вадатурський. – З приводу історичної цінності цієї місцевості, ми вже давно співпрацюємо з науковцями та профільними інститутами і разом проводимо дослідження. І тільки після позитивного висновку можемо отримати згоду на будівництво. І, до речі, фінансуємо ці дослідження також за власні кошти. А якщо будуть висновки науковців, що не можна тут будувати, ми не будемо будувати.

Додаткові податкові надходження, робочі місця і соціальні проекти

– Якщо буде отримано добро від вашої громади, ми підпишемо угоду з адміністрацією району і візьмемо на себе певні соціальні зобов’язання, які мають для вас дуже важливе значення, – продовжив відповідати на запитання генеральний директор «НІБУЛОНу». – Ми хочемо, щоб життя тут покращилося в усіх відношеннях. Зі свого боку, можу вже зараз конкретизувати: побудуємо причал і забезпечимо перевезення мешканців до обласного центру та інших населених пунктів швидкісними «ракетами», обладнаємо зелену та пляжну зони для відпочинку. Наше підприємство вже давно і систематично допомагає вашій школі № 24, а у вас ще є дитячий садок, інші соціальні об’єкти і багато проблем, для вирішення яких потрібні чималі кошти. У вас таких коштів немає, але якщо тут розпочнеться будівництво, а потім запрацює термінал, це означатиме створення нових робочих місць для мешканців мікрорайону та додаткові надходження у місцевий бюджет. 200 робочих місць – це близько 20 мільйонів гривень на рік тільки заробітної плати і податків на неї від 5 до 7 мільйонів! А на період будівництва роботою будуть забезпечені усі бажаючі мешканці Матвіївки, адже зазвичай на таких об’єктах працюють тисячі людей. Усі свої зобов’язання та обіцянки ми виконуємо – про це відомо всім, хто з нами співпрацював. Наші підприємства стали окрасою тих населених пунктів, де вони розташовані.

Вибір за громадою

Навів Олексій Опанасович і приклад успішної взаємовигідної співпраці з місцевими громадами.

– Коли ми планували будувати підприємство в селі Василівка на Дніпрі, – розповів він, – до нас звернулися з вимогою: спочатку інвестуйте 50 млн грн в інфраструктуру села, а потім ми подивимося, давати вам дозвіл будувати чи не давати… Так ось: ми на шантаж не відреагували, а побудували підприємство в іншому селі, по сусідству, – в Тернівці. Допомогли громаді відремонтуватишколу, Будинок культури і т.  д.Схожа ситуація була і в Каневі, де «захисники» спадщини Тараса Шевченка виступили проти будівництва нашого підприємства, мовляв, негоже Кобзарю з гори дивитися на ваші термінали. Ми прийняли рішення і звели підприємство в 30-ти кілометрах нижче за течією, навіть у більш вигідному для нас місці, подалі від Канівської гідроелектростанції. Зараз у нас теж є вибір – побудувати термінал у Матвіївці, або в Гур’ївці, де громада села зацікавлена ​​у співпраці з «НІБУЛОНом».

Стосовно пропозиції перенести будівництво на територію колишнього силікатного заводу керівник «НІБУЛОНу» повідомив, що від цього місця відмовилися в першу чергу через те, що у такому разі важкий транспорт проходив би через усю Матвіївку, і це створювало би ще більші проблеми для місцевих мешканців.

2021 рік

Відповідаючи на запитання щодо строків будівництва, Олексій Вадатурський повідомив, що на сьогодні немає ані проектної документації, ані відповідних дозволів, ані геологічних досліджень та необхідних вихідних даних. Потрібно також отримати рішення міськвиконкому, після чого будуть зібрані технічні завдання різних комунальних та інших служб. Потім буде розробка технічної документації, що зазвичай триває півроку мінімум. Наступний етап – отримання дозволу на початок будівництва, після чого почнуться підготовчі роботи, а це ще півроку. Активне будівництво триває 3-4 місяці мінімум. «Враховуючи, що новий Генеральний план ще у розробці, навіть якщо ви сьогодні дасте свою згоду, новий термінал буде збудовано до літа 2021 року. І це реальна ситуація, – підкреслив керівник «НІБУЛОНу».– Мені легше збудувати термінал у Єгипті, куди нас постійно запрошують, ніж у рідній Матвіївці! Я приїхав сьогодні особисто до вас через повагу до громади. Я чесно можу вам дивитися в очі, тому що ніколи не роздаю пустих обіцянок!»

У ході заходу, який, до речі, тривав до 19:00, бурхливо обговорювалося багато різних питань, іноді присутні сперечалися між собою, і все ж таки за підсумками голосування присутніх тих, хто підтримав пропозицію компанії «НІБУЛОН», була більшість.

Вікторія Гонорацька

Добавить комментарий