«Оптимізації» не уникнути?

У публікації «Ощадбанк вирішив «заощадити» на сільській філії?» («РП» від 21.02.19) наша газета розповіла про наміри державного банку закрити філію «Ощадбанку» в селі Шевченкове Вітовського району. Це викликало масове обурення місцевої громади, адже у разі ліквідації цього відділення місцеві мешканці зазнають чималих незручностей та фінансових збитків, бо тоді, аби отримати банківські послуги, доведеться долати відстань за декілька десятків кілометрів, аж до обласного центру.

Критичну публікацію ми направили на реагування керівництву АТ «Ощадбанк» у м. Києві та голові Миколаївської облдержадміністрації О.Ю.Савченку. Ось яку відповідь отримали ми з центрального офісу одного з найбільших банків України:

«Керівництвом AT «Ощадбанк» було уважно розглянуто Ваше звернення щодо збереження територіально відокремленого безбалансового відділення №10014/069 філії – Миколаївського обласного управління AT «Ощадбанк» (далі – ТВБВ), розташованого в с. Шевченкове Вітовського району (від 26.02.2019 №13). Повідомляємо наступне.

ТВБВ здійснює свою діяльність у звичайному режимі, рішення правління АТ «Ощадбанк» щодо припинення його діяльності не приймалось.

Разом із цим інформуємо про те, що Стратегією розвитку AT «Ощадбанк» на 2018-2022 рр.,затвердженою Кабінетом Міністрів України 21 лютого 2018 року, визначено, що AT «Ощадбанк» – універсальний банк із провідними позиціями в обслуговуванні всіх груп клієнтів, з оптимізованою мережею відділень, сучасними інформаційними технологіями, новою операційною моделлю та ефективним ризик-менеджментом.

Метою діяльності AT «Ощадбанк» є одержання прибутку як банком у цілому, так і кожною його установою. При цьому AT «Ощадбанк» постійно проводить роботу, спрямовану на підвищення прибутковості своїх відділень, шляхом нарощення клієнтської бази, розширення спектра банківських послуг, поліпшення умов обслуговування клієнтів, а також впровадження передових технологічних рішень, направлених на оптимізацію банківських бізнес-процесів та зниження витрат.

Одним із стратегічних завдань AT «Ощадбанк» є забезпечення функціонування мережі за єдиними корпоративними стандартами, що з урахуванням відсталого стану матеріально-технічної бази мережі вимагає значних та невиправданих інвестиційних витрат. Серед них – забезпечення установ каналами зв’язку відповідного рівня для приєднання цих установ до роботи за еталонними бізнес-процесами, які відповідатимуть стандартам банку та зменшать рівень операційних ризиків. Утримання неефектних та безперспективних установ збільшує непродуктивні витрати й гальмує процеси трансформації та розвитку AT «Ощадбанк».

Останнім часом переважна більшість банків України проводять політику оптимізації та укрупнення мережі своїх підрозділів. Оптимізація та укрупнення мережі установ «Ощадбанк» проводиться з урахуванням економічного потенціалу локального ринкового середовища, де функціонує установа. До уваги також береться зацікавленість у збереженні банківської установи з боку органів місцевого самоврядування, що виявляється в їх практичній допомозі в залученні клієнтів на обслуговування до такої установи.

Разом із тим, усвідомлюючи відповідальність державного банку, що забезпечує збереження довіри населення до фінансової системи країни, АТ «Ощадбанк» проводить ретельний аналіз діяльності підпорядкованих установ та вживає заходів фінансового оздоровлення проблемних установ, серед яких роз’яснювальна робота з громадою населеного пункту, органами місцевої влади, керівниками установ, організацій та підприємств, розташованих у відповідному населеному пункті, щодо переваг обслуговування в державному банку. При цьому штатна чисельність кожної установи АТ «Ощадбанк» приводиться у відповідність із наявним клієнтським навантаженням. І лише якщо протягом визначеного періоду позитивні тенденції в діяльності банківської установи відсутні, керівництву банку надаються пропозиції про її закриття.

Як засвідчив аналіз діяльності, ТВБВ в с. Шевченкове працює неефективно, що обумовлено невеликою кількістю клієнтів, малими обсягами прийнятих платежів та здійснення інших банківських операцій. Кількість мешканців Шевченківської сільської об’єднаної територіальної громади становить близько 10500 осіб, з них у ТВБВ обслуговується лише 3,3% (або 355 осіб) від їх загальної кількості. Із 2100 пенсіонерів, що проживають на території об’єднаної громади, у ТВБВ обслуговується тільки 6,5% (або 136 осіб) від їх загальної кількості. Соціальну допомогу отримує 131 особа. Працівники бюджетних організацій (6 осіб) обслуговуються в ТВБВ, а решта – користуються послугами інших банків.

Крім цього, листами від 24.12.2018 р., 04.02.2019 р., 15.02.2019 р. Миколаївська дирекція ПАТ «Укрпошта» вимагає звільнити нежитлове приміщення, в якому розміщується ТВБВ №10014/069 філії – Миколаївського обласного управління АТ «Ощадбанк» у зв’язку з закінченням договору оренди.

Також необхідно зазначити, що Національним банком України наприкінці 2018 року було запроваджено нові підвищені вимоги до облаштування приміщень банківських установ, які суттєво підвищують собівартість їх відкриття (зміни адреси місцезнаходження) та утримання. У зв’язку з цим утримання неефективної мережі AT «Ощадбанк» вимагає нових додаткових інвестицій.

Підсумовуючи викладене, інформуємо що, якщо найближчим часом не вдасться поліпшити ситуацію на краще, ми будемо змушені прийняти рішення про закриття цього ТВБВ.

Висловлюємо вдячність за увагу до роботи установ AT «Ощадбанк»

Заступник голови правління А. О. Тютюн»

* * *

Що ж, закони економіки невмолимі: на ринку виживає лише найсильніший. Безумовно, утримувати філії, котрі завдають збитків, навряд чи доцільно. Не визиває сумнівів і те, що потрібно приводити банківську мережу до єдиних корпоративних стандартів.

Проте необхідно враховувати і соціальний ефект. Адже від закриття сільської філії насамперед постраждають місцеві мешканці, а це значною мірою – люди пенсійного віку, котрим украй важко і дорого добиратися до банків у Миколаєві. Тож, переконані, у державному (підкреслено нами. – Ред.) банку повинні подбати про захист інтересів соціально вразливих верств населення.

Відтак, висловлюємо надію, що спільними зусиллями банківського керівництва та місцевих органів влади відділення АТ «Ощадбанк» у селі Шевченкове все ж буде збережено.

Андрій Тюрін

P. S. До речі, відповіді з Миколаївської облдержадміністрації, куди ми направили публікацію на реагування, ми досі не отримали. Попри передбачені чинним законодавством терміни розгляду звернень, голова ОДА так і не спромігся вислати на нашу адресу бодай бюрократичну відписку.

Чиновникам байдужа доля людей? Чи вже готують валізи «на вихід»?..

Добавить комментарий