Обережно, телефонні шахраї!

Не варто думати, що із переведенням власних заощаджень на банківські картки їхні власники можуть почуватися у фінансовій безпеці. Без перебільшення: шахраї винайшли тисячу і один спосіб, аби заволодіти грошима довірливих громадян.

На телефон мешканця Миколаєва Володимира Андрійовича з невідомого йому номера мобільного оператора (починався на «050») одного дня прийшло смс-повідомлення. У тексті «смски» за допомогою англійських літер повідомлялося: «Переказ з Вашої картки на карту Укрсиббанк на суму 1281,11 гривень здійснено успішно. Деталі за номерами…» – далі повідомлялися два номери, за якими слід було зателефонувати.

«Який переказ грошей? Який Укрсиббанк?!» – здивовано знизав плечима Володимир Андрійович. Але в якості читача газет, зокрема «Рідного Прибужжя», миколаївець був обізнаний з численними шахрайствами на цій «ниві», відтак, переконавшись, що гроші з його картки нікуди не поділися, прийшов до редакції «РП» і розповів про дану ситуацію.

Ми зателефонували на номер, з якого Володимиру Андрійовичу прийшло смс-повідомлення. Ось яка розмова при цьому відбулася:

– Доброго дня! Контакт-центр Національного банку України. Мене звати Олексій. Слухаю Вас», – чітко відчеканив незнайомець з іншого кінця дроту.

Ми спокійно та детально розповіли про ситуацію.

– Володимире Андрійовичу, – спитав молодик, – Ви яким банком обслуговуєтесь?

– ПриватБанком.

– Окрім ПриватБанку, ще маєте картки?

– Ні.

– Це помилка, не звертайте уваги.

Після цього невидимий співрозмовник, навіть не попрощавшись, кинув слухавку. Можливо, зрозумів, що має справу не з довірливими клієнтами, у котрих, переконавшись, що вони спантеличені «звісткою», під різними приводами (наприклад, стався збій у системі) випитують пароль до банківської кратки, після чого знімають гроші. І – шукай вітру в полі.

У тому, що до Володимира Андрійовича телефонували шахраї, ми переконалися остаточно, зателефонувавши на «гарячу лінію» Національного банку України. Відповідний номер, що починається з «0-800», ми знайшли на сайті даної банківської установи. Запитали: чи є в користуванні Національного банку телефон, з якого прийшло смс-повідомлення миколаївцю?

Ввічливим голосом дівчинаоператор повідомила, що з Національного банку розсилають повідомлення чи телефонують клієнтам лише з номерів, що починаються з «0-800», а «звичайних» номерів мобільних операторів немає у широкому вжитку зовсім. І, звичайно, у Нацбанку порадили громадянам у жодному разі нікому не повідомляти свої особисті дані та пароль доступу до банківської картки. Аналогічну інформацію нам «продублювали» і в ПриватБанку, і в Укрсиббанку.

Добре, що Володимир Андрійович зумів уникнути пастки, яку для нього підготували шахраї. А ось іншій мешканці обласного центру пощастило менше – через власну необачність вона позбулася значної суми грошей.

Як повідомив відділ комунікації поліції Миколаївської області, до Інгульського відділу поліції звернулася місцева мешканка із повідомленням про те, що її ошукали. Вона розповіла поліцейським, що на її мобільний телефон з невідомого номера прийшло смс-повідомлення про те, що її банківський рахунок заблокований, і для вирішення цієї проблеми потрібно зателефонувати за вказаним номером телефону.

Жінка так і зробила, слухавку підняв невідомий та, назвавшись працівником служби безпеки банку, сказав, що потрібно звірити деякі особисті дані фінансового рахунку. Заявниця відповіла на всі запитання афериста, а через деякий час отримала повідомлення про зняття з її банківського рахунку майже 42000 гривень.

Слідчим відділенням Інгульського відділу поліції розпочато кримінальне провадження за ознаками ч. 1 ст. 190 КК України «Шахрайство», санкція якої передбачає покарання від накладання штрафу до обмеження волі на строк до трьох років. Тривають слідчі дії.

Отже, щоб не залишитися без заощаджень, будьте пильними і нікому не довіряйте! А якщо виникли запитання з приводу банківської картки, то звертайтеся лише в офіційні банківські установи.

Андрій ТЮРІН

Добавить комментарий