На замітку споживачам харчових продуктів

У 2018 році управлінням безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини Головного управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області розглянуто 136 звернень громадян, у тому числі 63 щодо харчових продуктів сумнівної якості, які куплені споживачами в мережі роздрібної торгівлі харчовими продуктами, або в закладах громадського харчування, та щодо інших порушень законодавства про харчові продукти, допущених суб’єктами господарювання.

Із 63 звернень позапланові інспектування проведено лише на підставі 23 звернень, 40 звернень не мали в собі відповідних обґрунтувань для проведення інспектувань. По кожному необґрунтованому зверненню громадянам надано письмові роз’яснення про необхідність надання обов’язкової, для здійснення позапланових інспектувань, інформації.

Головне управління при здійсненні заходів державного контролю керується Законами України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин» від 18.05.2017 № 2042-VIII та «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 № 877-V (надалі – Закон 877), які визначають правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб.

Статтею 6 Закону 877 визначено підстави для здійснення позапланових заходів. Однією з підстав для здійснення інспектувань є звернення фізичної особи про порушення, що спричинило шкоду її правам, законним інтересам, життю чи здоров’ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення.

Відповідно до статті 7 Закону 877 для здійснення планових або позапланового заходів (інспектувань) орган державного контролю видає наказ та посвідчення. Наказ має містити найменування суб’єкта господарювання, а посвідчення – найменування суб’єкта господарювання та/або його відокремленого підрозділу, місцезнаходження суб’єкта господарювання та/або його відокремленого підрозділу.

На підставі зазначеного Головне управління вкотре звертає увагу громадян на те, що звернення обов’язково повинно мати інформацію:

про організаційно-правову форму (ФОП, ТОВ, ПП тощо) та назву суб’єкта господарювання, яким порушено законодавство про харчові продукти;

повну адресу місця знаходження потужності (магазину, кафе, кіоску тощо), в якій виявлено порушення законодавства про харчові продукти;

детальний опис порушення законодавства про харчові продукти із зазначенням назв харчових продуктів, яких стосуються порушення.

Також, за наявності, до звернень необхідно додати копії документів або інших матеріалів, які підтверджують порушення, та копії документів медичних закладів, які свідчать про завдання шкоди здоров’ю громадянина і можуть слугувати підтвердженням порушення.

За відсутності інформації, яка обов’язково повинна бути у зверненнях, такі звернення є необґрунтованими, відповідно державні інспектори не мають підстав для здійснення позапланових інспектувань.

При оформленні звернень, громадяни повинні врахувати вимоги, які встановлені статтею 5 Закону України «Про звернення громадян». Згідно з даним законом у зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

На сьогоднішній день споживачі можуть направляти свої звернення на Гарячу Урядову Лінію, Гарячу лінію облдержадміністрації, Головному управлінню Держпродспоживслужби в Миколаївській області.

Крім того, звертаємо увагу споживачів на те, що питання торгівлі харчовими продуктами у не встановлених місцях (стихійна торгівля) належить до компетенції органів внутрішніх справ та виконавчих комітетів сільських, селищних, міських рад.

Для отримання консультацій щодо написання заяви Ви можете звертатись за телефоном: 70-93-78.

Головне управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області

Добавить комментарий