Олексій Вадатурський: «Ми готові транспортувати стільки кавунів, скільки їх виростять херсонські аграрії»

21серпня з причалу річкового термінала компанії «НІБУЛОН», що розташований у м. Гола Пристань Херсонської області, відправилася чергова баржа з баштанними культурами місцевих фермерів. У цей день було завантажено близько 500 тонн баштанних. Уже другий рік кияни отримують цю смачну продукцію за надійною та відпрацьованою схемою: постачальники – херсонські фермери, перевізник – «НІБУЛОН», реалізація – мережа супермаркетів «Сільпо». Журналісти місцевих, регіональних та столичних ЗМІ на власні очі побачили процес завантаження баржі і поспілкувалися з генеральним директором компанії Олексієм Вадатурським, головою Херсонської ОДА Андрієм Гордєєвим, президентом кооперативу «Південний союз» Олександром Синенком. Також усі присутні змогли поласувати найсмачнішими українськими баштанними.

Завдяки тісній співпраці керівництва компанії «НІБУЛОН», Херсонської ОДА та місцевих аграріїв продовжується розпочатий у 2017 році проект перевезення баштанних культур водним транспортом по Дніпру. За словами президента кооперативу «Південний союз» Олександра Синенка, ще минулого року для споживачів центральних та північних областей ознакою вищого ґатунку цієї великої ягоди була фраза деяких продавців «кавун з баржі», хоча насправді вони як минулого, так і поточного року продаватимуться тільки через мережу магазинів «Сільпо». Окрім кавунів, херсонські аграрії відправили до столиці новинку – 80 тонн різних сортів динь. «Наші смачні солодкі дині їдять у всьому світі, вони відповідають усім міжнародним критеріям, тому ми вирішили розширити асортимент для українського споживача, – розповів Олександр Олександрович. – Адже хтось більше полюбляє кавунчик, а хтось – диньку. На майбутнє плануємо збільшити постачання дині. Серед сортів наших баштанних є і вітчизняні, і іноземні селекції». Синенко підкреслив, що головною перевагою водних перевезень баштанних є збереження якості продукції, адже коли кавун або диня «пливуть», їх не трусить. «Ми повинні повернутися до річки, щоб відновити та покращити інфраструктуру перевезень аграрної продукції, – наголосив він. – Світовий досвід доводить, що міста, розташовані біля води, використовують її для усіх видів перевезень на сто відсотків. І це, до речі, корисно навіть для екології, адже на таких річках відсутні замулювання, вони не пересихають, зберігається флора та фауна тощо. Наш Дніпро також повинен працювати, його потрібно зберігати та підтримувати відповідний екологічний стан. Вартість річкових перевезень дешевше за автомобільні приблизно на 10-15 відсотків». Цьогорічну продукцію баштанних він назвав голопристаньсько-скадовською за географією вирощування.

Цього року Дніпром перевезено вдвічі більше кавунів, ніж у минулому. До столичних магазинів «Сільпо» ця солодка продукція дісталася через 3,5 дня, де кияни і змогли її придбати.

Голова Херсонської ОДА Андрій Анатолійович Гордєєв назвав кавуни найсмачнішою та найпопулярнішою українською ягодою. Втім він запропонував подивитися на цей рейс не тільки з точки зору смачних ягід, але, в першу чергу, з точки зору відродження українських внутрішніх водних шляхів та його позитивні наслідки, наприклад, розвантаження автомобільних шляхів від вантажівок: «Ми зобов’язані зробити усе, щоб завантажити наш Дніпро не тільки кавунами, а й іншою продукцією. Сьогодні дуже важливо подовжити водний коридор до Білорусі, підтримати судноплавство і суднобудівництво у нас в країні. Тоді баржа з кавунами не буде вже дивом або ексклюзивним явищем, а стане звичайною буденною подією. Хочу подякувати нашим аграріям, які, незважаючи на аномальні погодні умови весною поточного року, змогли сформувати цю партію баштанних. Я радий, що наші сільгоспвиробники заробляють на кавунах, адже херсонські кавуни – це вже популярний та давно відомий бренд. Хочу подякувати Олексію Опанасовичу Вадатурському за те, що він «прорубає вікно у Європу» для наших баштанних у сфері річкової логістики. Нам потрібні суднобудівні потужності, нам потрібні нові водні транспортні шляхи по Дніпру до Мозиря. Ці баштанні, що сьогодні завантажуються, приїхали не тільки з Голопристаньського, а й зі Скадовського району, що означає розвиток аграрних територій».

У свою чергу, Олексій Вадатурський подякував голові  Херсонської ОДА за спільну плідну  працю. «Ми виконали усі домовленості, і, сподіваюся, будемо і далі співпрацювати,  –  наголосив він. –  Ми разом вирішуємо проблеми, які, на жаль, з’явилися в ході реалізації цього проекту.Так, спочатку ми планували перевозити кавуни  безпосередньо до Києва, але коли сіли та підрахували, виявилося, що нам необхідно було б платити за причальні споруди, вивчати глибини для підходу до Києва, платити річковому порту за послуги. Вийшло, що для нас це непродуктивні  перевезення.  Вартість перевезення тонни кавуна сягнула б 1 грн. 70 коп. за 1 кг, що істотно позначилося б на вартості самих кавунів. Тому ми вирішили, що оптимально для нас, для киян і в цілому для логістики буде наступний варіант. Ми  безоплатно передали  для завантажувально-розвантажувальних робіт  причали  наших терміналів в Голій Пристані  та Переяславі-Хмельницькому. А  звідти  –  на автомобілях вже до Києва. Тоді виходить вартість кінцевої доставки 87-90 коп. за 1 кг. Чому ми це зробили? Тому що на зворотному шляху  в Переяславі-Хмельницькому завантажимо судна сільгосппродукцією і вони йтимуть завантаженими в обидва кінці.

Щодо постачання української сільгосппродукції до Білорусі, то дійсно, минулого року за ініціативою Андрія Анатолійовича Гордєєва було підписано меморандум з губернатором Гомельської області, але за рік з боку держави не було зроблено нічого для поглиблення Дніпра. Ми постійно моніторимо цю ситуацію і знаємо, що є ділянки водних шляхів, де замість двох метрів глибини у наявності 70 сантиметрів! На сьогодні не робиться нічого (ані проектування, ані дозвільних документів), щоб водний шлях Є40 відповідав тим параметрам глибин, які є нормою і які Україна повинна забезпечити. Тому нині ця ідея залишається тільки на папері. У вересні у Білорусі буде проводитися форум, на якому повинні бути присутніми представники українського міністерства транспорту, і треба це питання обов’язково піднімати. З приводу перевезень баштанних до Полтавської, Сумської або Харківської областей. Ми готові це робити, ми маємо потужності по Дніпру, наприклад, у Кременчуці, і можемо розвозити кавуни по всій Україні. Ми готові транспортувати стільки кавунів, скільки їх виростять херсонські аграрії. Я повністю погоджуюся із думкою, що коли йде масове постачання продукції, ціна повинна знижуватися. Але коли приходить херсонський кавун, ціна піднімається. Адже цей кавун має сертифікат якості, має споживні кондиції та підвищену сахаристість, він не містить ГМО, його споживчі якості значно вищі, його можуть куштувати діти будь-якого віку, тому за нього готові платити вищу ціну. Це чистий органічний продукт, і його масово споживають. Минулого року, коли ми привезли у Київ херсонські кавуни, було багато бажаючих знайти якісь вади, відбирали аналізи, проби, але знайти нічого не змогли. Наша компанія не взялася б пропонувати неякісну продукцію, адже ми завжди ставимо якість на перше місце. Для нас неприйнятний такий репутаційний ризик. Ця баржа буде йти до Переяслава-Хмельницького цілодобово, без зупинок. Баржу поведе буксир «Анатолій Ганькевич», збудований минулого року на суднобудівному заводі «НІБУЛОН».

У ході прес-конференції було згадано, як деякі ЗМІ повідомили, що усі українські кавуни перевищують допустиму норму нітратів. Для спростування такої безпідставної заяви представникам мас-медіа були продемонстровані усі відповідні сертифікати та документи, які свідчать, що максимальний вміст нітратів у херсонських кавунах 37 одиниць.

Олексій Опанасович розповів, що ще декілька тижнів тому Олександр Синенко особисто регулярно перевіряв у лабораторії нестиглі кавуни на нітрати.

А сам Олександр Синенко з приводу якості продукції додав, що це питання правильно порушується зараз у суспільстві саме з боку громадського контролю. Державні та місцеві органи влади дійшли висновку, що споживач повинен знати виробника, і у даному випадку це відповідає таким вимогам. «До речі, дині та кавуни, що ми цього року відправляємо до Києва, це – експортна продукція, яка має відповідні міжнародні сертифікати. Вона постачається у Скандинавські країни, Фінляндію та Швецію, а також у Великобританію, Німеччину. Це ті країни, де дуже жорсткі вимоги до безпеки харчування. Там така продукція реалізується тільки через офіційну торгову мережу. Я пишаюся тим, що ми відродили славу херсонських кавунів як найсмачніших в Україні!» – підкреслив він.

Дуже приємно було чути такі слова від наших сусідів – херсонських аграріїв. Їх оптимізм, працездатність та така успішна співпраця з флагманом вітчизняного агропромислового комплексу – компанією «НІБУЛОН» дає надію для відродження не тільки нашого регіону, а й усієї країни.

Вікторія ГОНОРАЦЬКА

Добавить комментарий