«У лідера аграрного сектора України все повинно бути найкращим!» – Олексій Вадатурський

Наприкінці березня на території миколаївського перевантажувального термінала компанії «НІБУЛОН» відбувся День відкритих дверей для представників місцевих ЗМІ. З журналістами зустрілися керівник підприємства Герой України Олексій Вадатурський, його заступники з питань будівництва та сільськогосподарського виробництва Сергій Беседін та Костянтин Хмельницький, технічний директор компанії Олег Підгородецький та інші. В ході цього заходу журналісти змогли на власні очі побачити фінішні будівельні роботи нового елеваторного комплексу у складі перевантажувального термінала, а також ознайомитись з новою сільгосптехнікою – німецькими тракторами Fendt 1038 та білоруськими МТЗ 9523.

За словами Олексія Опанасовича, такі зустрічі відповідають принципу повної інформативної відкритості для суспільства, тож керівництво компанії і надалі планує дотримуватися цієї позиції. «Коли ми будуємо нові об’єкти, то завжди на регулярній основі проводимо розширені наради за участю керівництва «НІБУЛОНу», представників підрядних організацій, місцевих органів влади та ЗМІ. Втім, у Миколаєві, зважаючи на близькість об’єкта до центрального офісу компанії та можливість вирішувати всі питання оперативно, вирішили не проводити таких розширених нарад, обмежившись суто професійними нарадами, – зазначив він. – Та й погодні умови також не сприяли проведенню масових заходів, адже об’єкт почали будувати у листопаді минулого року, і найскладніші роботи припали на зимові місяці. Але всі бажаючі мали можливість спостерігати за ходом будівництва як на нашому офіційному сайті, так і на сторінці компанії у Фейсбуці. Наразі весняна погода, нарешті, дозволила запросити миколаївських журналістів, і я переконаний, що вони донесуть реальну картину всього побаченого до своєї аудиторії. В умовах сьогодення України, в умовах складного політичного та економічного стану позитивні новини дуже важливі для людей, бо вони дають надію».

Постійний учасник усіх нарад, пов’язаних з будівництвом нових об’єктів, заступник гендиректора з будівництва Сергій Беседін розповів, що на сьогодні на новому комплексі ємністю у 43 тисячі тонн вже підключено все технологічне та транспортне обладнання, проведено пусконалагоджувальні роботи і необхідні випробування. «Цей комплекс не тільки збільшить обсяги зберігання зернових та олійних культур, а й ще дасть можливість одночасно приймати продукцію з трьох видів транспорту: автомобільного, залізничного та водного. Зараз ми завершуємо реконструкцію вантажного причалу з подовженням його до 120 метрів. На цих двох об’єктах упродовж усього часу працювало понад п’ятдесят підрядних організацій – більше 1000 працівників. І це не враховуючи інших людей, задіяних у процесі виготовлення обладнання тощо. Великою перешкодою, окрім погодних умов, став і різкий до 1 метра перепад рівня води у Південному Бузі, через що було неможливо виконувати деякі будівельні роботи. Для будівництва тут було використано близько 8000 кубічних метрів бетону, 700 тонн арматури, забито 300 тонн металевого шпунта, змонтовано 1000 тонн металевих конструкцій. До Великодня ми завершимо благоустрій території біля комплексу, будуть висаджені дерева, розбиті газони і таке інше, тим більше, що погодні умови, нарешті, нам сприяють. Щодо вантажного причалу, то зараз проходить бетонування останньої ділянки площею 20 метрів. Плануємо десь 10 квітня подавати документацію на введення в експлуатацію обох об’єктів».

Ми зблизька змогли роздивитися бетонування останньої 20-метрової секції причалу. Цей фінішний етап виконує перевірена київська фірма «Укрдобробут». Після завершення робіт загальна довжина всіх причальних стінок термінала буде понад 800 метрів!

Із введенням в експлуатацію нового комплексу з перевалки загальний об’єм одночасного зберігання перевантажувального термінала становитиме 173 тисячі тонн. Тут можна буде роздільно та одночасно зберігати сім різних культур. Окрім того, протягом усього маркетингового року термінал матиме змогу без обмежень приймати всі культури та забезпечувати безперебійне обслуговування перевезень сільгосппродукції Південним Бугом.

Показали нам і те місце, де 25 березня через недбалість працівника однієї з підрядних організацій – ТОВ «Евростроймонтаж» – сталася неприємна подія. Того дня близько сьомої години вечора від іскри зварювального апарату загорілася транспортерна стрічка вимкненої від напруги суднонавантажувальної машини Теlestack. Оскільки стрічка гумова, вона спричинила значне задимлення, що й привело до перебільшення інформації у місцевих ЗМІ, деякі з яких заради власного піару та популізму писали про нібито масштабну пожежу на терміналі. Причина такого інциденту встановлена – це порушення правил техніки безпеки. А наслідок – згідно з договірними умовами штрафні санкції, відшкодування збитків підрядником. Але окрім фінансових втрат, винуватець – вищеназвана підрядна організація, втратила свій професійний авторитет для керівництва «НІБУЛОНу», в подальшому компанія не буде з ними співпрацювати.

Усі присутні могли переконатися, що навіть слідів цієї «пожежі» не видно. Як кажуть очевидці події, «ефект від задимлення та вогню був набагато сильніший за саме місце загорання». На жаль, знайшлися і такі, що замість того, щоб взяти вогнегасники та ліквідувати місце займання вогню, робили селфі на фоні вогню та диму. А деякі ще й хутко виставили ці фото в Інтернет!..

Нам продемонстрували вже відновлену суднонавантажувальну машину, на якій фахівці компанії провели технічне обслуговування, відновили весь функціонал обладнання. Відповідно до технічного регламенту відбулася прокрутка і випробування окремих систем Telestack на холостому ходу з подальшим випробуванням обладнання під навантаженням. Усі роботи виконувалися під пильним наглядом спеціалістів з охорони праці та пожежної безпеки.

Треба зазначити, що керівництво компанії прийняло дуже правильне рішення не приховувати цю подію від громадськості та оперативно розмістило реальну інформацію на сайті компанії та у Фейсбуці.

Можна впевнено стверджувати, що перевантажувальний термінал працював і працює у штатному режимі, у тому числі і вищеназвана суднонавантажувальна машина.

Після огляду новозбудованого елеваторного комплексу та реконструкції причалу журналістів запросили на презентацію нових тракторів Fendt 1038 VARIO (Німеччина) та МТЗ 9523 (Білорусь). Усього згідно з контрактами придбано 30 одиниць сільськогосподарської техніки: 8 німецьких та 22 білоруські. 29 березня ми побачили першу партію – сім «фендів» та вісім МТЗ.

Оновлення свого парку сучасною сільськогосподарською технікою пов’язане з реалізацією інвестиційної програми компанії «НІБУЛОН». Ще на початку 2018 року було оголошено про інвестиції обсягом 6 мільйонів доларів США в оновлення сільськогосподарської техніки. Тридцять одиниць нової техніки були придбані згідно з зовнішньоекономічними контрактами із німецькою компанією AGCO International GmbH та Мінським тракторним заводом. Найближчими днями ця техніка поповнить парки усіх виробничих філій компанії та візьме участь у аграрному сезоні 2018 року, що значно прискорить терміни його проведення та покращить ефективність виконання робіт.

Про нову німецьку техніку із захватом розповідає заступник генерального директора із сільськогосподарського виробництва Костянтин Хмельницький: «У нас дуже давня історія роботи на тракторах Fendt, більше 20 років. За ці роки на наших полях відпрацювали понад 60 одиниць техніки цієї фірми, наразі маємо 43 одиниці. Ми впевнені, що головне для сільськогосподарської техніки – це надійність, і саме ця риса властива бренду Fendt. Також ці машини мають таку перевагу, як низькі витрати в обслуговуванні. Для аграрного сектора це є переконливими аргументами, адже важливий кожен день сезону, а простої через ремонти можуть суттєво вплинути на кінцевий результат. Усі нові трактори будуть використовуватися універсально при підготовці ґрунтів, при посівних та збиральних роботах. Стояти вони точно не будуть!».

Fendt 1038 – сучасний трактор, який за продуктивністю здатний замінити два трактори попередніх випусків. Технічні параметри та переваги цього агрегату озвучив начальник інженерно-сервісної служби компанії «НІБУЛОН» Роман Кузьмін: «Потужність цього трактора 396 кінських сил, тут встановлено автоматичну дворежимну коробку передач VARIO, уперше застосований повністю автоматизований передній міст, що незалежно від водія-механізатора сам вмикається та вимикається за потребою тягового зусилля, система автоматичного водіння в полі! Система агрегату самостійно, в залежності від типу (важкі чи легкі) робіт, обирає на двох мостах працювати чи на одному! В полі він може працювати на швидкості до 30 км/год, а на транспортних роботах – до 60 км/год. На цій моделі встановлено двигун об’ємом 12,4 л. Ресурс цього двигуна потенційно дуже великий. Усе це дозволяє економити паливо та покращити зносостійкість техніки за рахунок більшого ресурсу трансмісії та провідних механізмів».

На фоні потужних «фендів» білоруські МТЗ виглядають тендітними, але ці красені вже давно постачаються виключно на європейський ринок, передусім у Польщу, Болгарію, Угорщину, Сербію, і от уперше з’явилися в Україні і працюватимуть на полях компанії «НІБУЛОН». Як каже Костянтин Хмельницький, «не для всіх аграрних робіт потрібна потужна техніка. Є роботи більш «інтелігентні», навіть у полі. Це насамперед внесення засобів захисту рослин. Ці трактори обладнані кондиціонерами, що дозволить виконувати такі роботи навіть у несприятливих умовах при високих температурах повітря. Повна герметичність кабіни забезпечує захист здоров’я механізаторів».

– Усього ми отримаємо22 трактори цієї моделі, укомплектовані індивідуально під нашу компанію, – підкреслює Роман Кузьмін, – це посилена навіска вантажопідйомністю 4 тонни, кондиціонер, великі баластні противаги для можливості роботи з іноземними просапними сівалками. Особливістю цієї моделі є нове компонування двигуна потужністю 95 к. с., обладнаного інтеркулером у поєднанні з синхронізованою коробкою перемикання передач 14/4 та рівномірно рознесеною по осях вагою. Це дасть змогу більш ефективного використання трактора на польових роботах.

Олексій Вадатурський роз’яснив журналістам, що білоруські трактори компанія отримала через українську фірму «Техноторг», причому за ексклюзивною ціною, а за німецькими тракторами він поїхав особисто безпосередньо на завод «Fendt». «Ми співпрацюємо з 1997 року, – зазначив Олексій Опанасович, – знаємо надійність цього партнера. За ці роки відносини зміцніли. Зараз ведемо перемовини щодо подальшого оновлення нашого парку важких тракторів, адже одиниця нового покоління важкої техніки дорівнюється двом одиницям старих моделей. Праця в аграрному секторі важка та не дуже приваблива, в багатьох регіонах люди масово шукають роботу за кордоном.

Ми намагаємося зберегти свої кваліфіковані кадри механізаторів, піднімаємо їм заробітну плату, покращуємо умови праці за допомогою нової сучасної техніки. До початку осінньо-польових робіт плануємо отримати ще дванадцять тракторів Fendt. А розподіляти їх будемо відповідно до потреб на місцях. До речі, завдяки нашій багаторічній співпраці це тракторобудівельне підприємство отримало випробувальний полігон у наших українських умовах на чорноземі, у степовій зоні, в умовах великої кількості пилу та обігнало інших своїх конкурентів за якістю продукції. Тільки для нашої компанії попередня партія «сталевих коней» була реалізована з гарантійним терміном обслуговування 4 роки! Це перший і єдиний випадок в історії цього виробника, коли таким чином на нашу адресу виказана особлива довіра з надією на подальшу співпрацю. Німецькі фахівці чекають від наших спеціалістів пропозицій з покращення цієї техніки і дуже вдячні за такі рекомендації.

Свого часу колишній директор заводу відвідував наше підприємство, а нинішній керівник обіцяв приїхати у травні поточного року. Коли я останній раз відвідував завод, керівництво підготувало сюрприз: запросили усіх, хто працював там з 1997 року, навіть тих, хто вже на пенсії. Це було дуже приємно та зворушливо. Я добре пам’ятаю, як у далекому 1998 році фірма запросила мене на виставку у Ганновер, куди приїхали дистрибьютори з усього світу, і представили як керівника найбільшого кінцевого споживача марки Fendt. Можна сказати, що саме «НІБУЛОН» відкрив для України Fendt, а для Fendt – Україну. Після нас ці трактори придбали інші великі українські компанії. Німецькі фахівці навіть не уявляли, що їхні агрегати мають такий потужний ресурс, поки не дізналися від нас про кількість відпрацьованих мотогодин».

До речі, під час цьогорічної зустрічі з керівництвом Fendt на чолі з виконавчим директором компанії Петером-Йозефом Паффеном минулого місяця у м.  Марктобердорф Олексій Вадатурський особисто взяв участь у тест-драйві нових тракторів Fendt 1038 і зізнався, що дуже задоволений новою технікою.

«Дехто дорікає нам у тому, що не підтримуємо вітчизняного виробника, і у таких випадках відповідаю тільки одне: виробляйте таку техніку, щоб наші люди мали гідні умови праці, щоб додому приходили у гарному настрої, – наголошує керівник компанії. – У ринкових умовах потрібно купувати найкраще! А я вважаю, що мої земляки-українці гідні кращого. Коли українська продукція стане найкращою, її будуть купувати усі. Потрібен не лозунг «Купуй українське!», потрібно виробляти якісну продукцію. Я вважаю, що західні партнери і банки поважають нашу компанію саме за те, що ми намагаємося усе робити на найвищому рівні».

Окрім тракторів Fendt та МТЗ 9523, компанія невдовзі отримає п’ять комбайнів Case IH Axial Flow 6140, п’ять комбайнів Jonn Deere S760, шість культиваторів Niger- Vate II, три сівалки Kinze 3000, дискові борони Lemken Rubin 6. Основними перевагами в роботі нової техніки є висока потужність, мінімальна витрата пального та максимальна продуктивність і, звичайно, комфортні умови праці для механізаторів. Для роботи з новою технікою обираються найкращі, а якісне обслуговування машинно-тракторного парку забезпечуватимуть інженери та механіки, які пройшли спеціальний курс підготовки.

Завершуючи зустріч, журналісти поцікавилися у Олексія Вадатурського і планами компанії щодо річкових та морських пасажирських перевезень. «У нас є 4 пасажирські судна. Ми хочемо організувати маршрути з Очакова і в подальшому з Одеси на Кінбурську косу. Плануємо до початку цьогорічного сезону перевезень встановити причал в Очакові – у центрі міста, у зручному місці з гарним транспортним сполученням», – сказав Олексій Опанасович.

«У лідера аграрної компанії України все повинно бути найкращим! Наша компанія збудувала найкращу інфраструктуру зберігання зернових та олійних культур, найсучасніший флот та суднобудівний завод. Ми зводимо перевантажувальні термінали вздовж Дніпра та Південного Бугу, спускаємо унікальні судна зі стапелів власного заводу, розвиваємо вантажне та пасажирське судноплавство. Я впевнений, що за «НІБУЛОНом» майбутнє наших земляків у різних галузях промисловості і, звичайно, у сільському господарстві!» – підсумував Олексій Вадатурський.

Вікторія ГОНОРАЦЬКА

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован.


*