«Нібулон» розпочав другий етап днопоглиблення Південного Бугу

30 грудня, напередодні Нового 2018 року, ТОВ СП «НІБУЛОН» розпочав другий етап днопоглиблювальних робіт за проектом на судновому ході річки Південний Буг. Роботи стартували з найбільшого перекату суднового ходу Південного Бугу – Костянтинівського перекату.

І от ми вже на борту буксира «Нодарі Чантурія», який у 2017 році був спущений зі стапелів суднобудівного заводу компанії. Близько трьох годин водної мандрівки пролетіли непомітно завдяки комфортним умовам кают-компанії та дуже м’якому руху судна. Буксир підійшов максимально близько до днопоглиблювача «Миколаївець», так що ми мали можливість безперешкодно розгледіти весь робочий процес, як то кажуть, на власні очі. До речі, це унікальне самохідне надпотужне судно, що було нещодавно, у вересні минулого року, збудовано нібулонівскими корабелами, за такий короткий строк своєї експлуатації стало дуже затребуваним. Так, після проведення у листопаді минулого року експериментальних робіт з поглиблення скелястого дна на одному з найнебезпечніших порогів Дніпра у районі міста Кам’янське Дніпропетровської області, «Миколаївець» виконав великий обсяг робіт на причалі суднобудівного заводу компанії, де проходить реконструкція сліпу, а також на будівництві нового комплексу з перевалки зернових та олійних культур у складі перевантажувального термінала ТОВ СП «НІБУЛОН» у Миколаєві. І от вже новий етап випробування новітнього оснащення судна – роботи на Південному Бузі.

Розповідає директор судноплавної компанії «НІБУЛОН» Олексій Лалін: «Сьогодні, 30 грудня 2017 року, ми розпочинаємо другий етап днопоглиблювальних робіт на Південному Бузі, який передбачає поглиблення Костянтинівського перекату. Ця ділянка обрана не випадково, тому що вона є дуже важкою для проходження наших суден. Довжина цього перекату становить два кілометри. Орієнтовний об’єм ґрунту, який буде вилучено з дна річки, понад п’ятдесят кубічних метрів, що дасть можливість поглибити прохідну осадку суден і довести робочу глибину фарватеру Південного Бугу у цьому районі до 2,5 метра. У підсумку наші нібулонівські судна отримають можливість суттєво збільшити обсяги завантаження».

На сьогодні вантажний флот компанії ходить недозавантаженим на 20 відсотків. Очевидно, що реалізація другого етапу днопоглиблення Південного Бугу дозволить повністю завантажувати несамохідні баржі проекту В 2000, що були спеціально збудовані для використання на цій річці, і скоротити кількість виконуваних раніше барже-рейсів та витрати на їх транспортування. Окрім цього, це вивільнить буксири і несамохідні судна флоту компанії для здійснення інших рейсів: наприклад, можна буде додатково виконати 30 барже-рейсів з філії «Кременчуцька» Полтавської області і додатково транспортувати по воді 120 тисяч тонн вантажів! У свою чергу, така перспектива додатково зменшить завантаженість автошляхів країни ще на 5 тисяч вантажівок!

Поглиблення Південного Бугу до 2,5 метра також має велике значення для подальшого розвитку українського пасажирського водного транспорту, адже воно дає можливість запустити більш сучасні (у порівнянні з пасажирськими суднами типу «Полісся», що виконували регулярні рейси у 2016 році) судна з підводними крилами типу «Восход», які мають більшу швидкість та пасажиромісткість – 77 місць.

Треба згадати, що старт першого етапу реалізації проекту «Поліпшення судноплавних умов водних шляхів річки Південний Буг від м. Вознесенськ до м. Миколаїв» у жовтні 2015 року дав особисто Президент України Петро Порошенко, який перебував з робочим візитом на суднобудівно-судноремонтному заводі «НІБУЛОН». У результаті проведення власними силами та за власні кошти компанії днопоглиблювальних робіт стали судноплавними 134 кілометри Південного Бугу, і 24 серпня 2016 року вперше (!)за чверть століття до міста Вознесенська прийшов вантажний флот. Таким чином, лише за навігацію 2016 року судноплавна компанія «НІБУЛОН» здійснила 170 рейсів Південним Бугом і транспортувала понад 300 тисяч тонн зернових та олійних культур. У порівнянні з найкращими показниками радянських часів підприємство у шість разів перевершило обсяги річкових перевезень та розвантажило автомобільні шляхи Миколаївської області на майже 12,5 тисячі вантажівок!

Виконання днопоглиблювальних робіт на Південному Бузі за ці два роки суттєво посприяло відновленню водних пасажирських перевезень. Так, 13 травня 2017 року компанія «НІБУЛОН» розпочала регулярні пасажирські перевезення за маршрутом Вознесенськ – Ковалівка – Нова Одеса – Миколаїв.

За словами Олексія Лаліна, днопоглиблювальні роботи завдяки досить теплій зимовій погоді проводитимуться кожного погожого дня до настання криги та мають бути завершеними до початку нересту навесні. Керівник судноплавної компанії «НІБУЛОН» окремо зупинився на особливостях технології робіт цієї ділянки: «На відміну від днопоглиблювання скелястих порід тут використовується потужний фрезерний насос та пульпопровід. Фрезерний насос всмоктує в себе мулисті ґрунти та за допомогою пульпопроводу транспортує їх на спеціальні відведені відвали згідно з проектною документацією».

Начальник відділу гідротехнічних та інженерних споруд компанії «НІБУЛОН» Дмитро Крушельницький наголосив, що головне завдання другого етапу – доведення проектних глибин саме цієї ділянки до 2,5 метра, тому що на даний момент Костянтинівський перекат є найбільш лімітованим, його глибина становить близько двох метрів, що серйозно перешкоджає проходженню тут плавзасобів нібулонівського флоту. Особливістю цієї місцевості він назвав велику ширину річки, що спричиняє замулення дна. «Зараз ми робимо судновий хід завширшки 60 метрів, – зазначив він, – вилучений грунт ми складуємо на спеціальних місцях, погоджених як із територіальними громадами, так і з відповідними державними установами. Усі роботи виконуються згідно з проектною документацією, розробленою київським інститутом «Укррічтранспроект».

Для складування мулів були отримані усі відповідні дозволи. Місце складування відповідно до проекту має протяжність близько 2 км, вилучені ґрунти складуються у «шаховому» порядку, який перешкоджає формуванню насипів».

Також Дмитро Крушельницький розповів, що «підрядники, які виконували днопоглиблення тут навесні 2016 року, застосовували на своєму плавзасобі якорі, що дуже погано фіксували судно через двометрову товщу мулу, і загалом це гальмувало роботу. Зараз земснаряд «Миколаївець» працює наступним чином: спеціальними палями він спирається на донний грунт і міцно стоїть, незважаючи на вітер або течію, та безперешкодно працює у будь-яких погодних умовах. Коли ми робили виміри тутешніх глибин, прилади показували, що твердих грунтів, скелястих або пісчаних тут майже немає, а от мулу дуже багато. Ці роботи поліпшать не тільки судноплавство, а й гідрологічний стан річки».

Земснаряд «Миколаївець» є надсучасним. Така техніка дасть можливість виконати усі роботи якісно та у заплановані терміни! А потім на неї вже чекає ділянка у районі с. Баловне, де також є значне замулення.

Директор судноплавної компанії «НІБУЛОН» Олексій Лалін розповідає про особливості другого етапу днопоглиблення Південного Бугу.

Реалізація проекту «Поліпшення судноплавних умов водних шляхів річки Південний Буг» – це не просто чергове досягнення компанії «НІБУЛОН», це – ще один крок до утвердження України як морської держави. Тема конкурентоспроможності водного транспорту у країнах Європи або у США давно не піддається дискусії, адже він визнаний найбільш економним та екологічно чистим видом транспорту. В Україні, на жаль, питання доцільності розвитку перевезень водним транспортом і досі залишається відкритим та невирішеним, як і супровідні питання відродження вітчизняних річкових транспортних артерій. Але всі мають зрозуміти, що ні вантажні, ні пасажирські перевезення не мають перспектив для розвитку поки держава, чиновники, депутати (зокрема всі наші миколаївські обранці) не стануть щиро перейматися ідеєю відродження річкового судноплавства. Відродження українських річок є неможливим, поки лобіюється введення на наші річки під іноземним прапором суден «секонд-хенд» флоту, який свого часу був виведений з територіальних вод України; поки є ті, хто не хоче звільнити український річковий флот від акцизного збору і ліквідувати нерівні економічні умови для українського прапора. Так Дніпро ніколи не стане українським Міссісіпі, а Україна не відродить власне суднобудування.

Тому хочеться побажати керівництву та усьому колективу компанії «НІБУЛОН» подальших успіхів та переконливої перемоги у цій дуже важливій для кожного з нас справі!

Вікторія ГОНОРАЦЬКА

Добавить комментарий